Regels van het voetbalspel.

Barca – PSG

Maar wanneer is een schwalbe een gele kaart? We willen allemaal dat de scheidsrechters op 1 lijn zitten… maar welke schwalbe is dan geel waard? Een mooie schwalbe of een lelijke schwalbe? En wat is dan lelijk? Ik zag Neymar 8x vallen … Ronaldo 12x en Suarez 23 x. En maar 1 gele kaart. Dan denk ik … raar. De scheids fluit 43 x voor een schwalbe en geeft 1 gele kaart. 

Dan denk ik als tv kijker … mis ik iets? Zie ik het niet goed? Moet je misschien op een bepaalde manier vallen? Heeft het tijdstip ermee te maken? Of de stand van de maan? 

Hetzelfde als hands. Barca en PSG maken beide 2x hands… en nul strafschoppen. Dan denk ik, waarom? Wat is dan hands? Als je je hand langs het lichaam houd … ok. Mooi. Duidelijk. Maar dat gebeurde 4 x niet. Ze konden er niks aan doen … waarschijnlijk. Maar ja … wanneer dan wel? Gaat de bal naar de hand of de hand naar de bal?

Ik weet het niet hoor, maar laat van Basten hier eens mee beginnen ipv die rare spelregel veranderingen, die niemand wil. Begin eens met de regels … die niemand meer begrijpt. Het is net als de KNVB, ze willen van alles maar blijven veranderen. Maar begin eens met een goede basis. En dan van daaruit verder werken. Anders wordt het helemaal een rommeltje. 

Leave a Reply

