De gladiolen.

Matchday … De dood of de gladiolen. Gladiolen … afgeleid van Gladius, wat zwaard betekent. Het bekende zwaard van Damocles natuurlijk. Dat het zwaard boven je hoofd hangt, en dat er dan voor je neus een paar gladiolen staan.

Van die gladde gladiolen. Dan zou je dat zwaard wel willen gebruiken, om die gladiolen een kopje kleiner te maken. Dat moet de uitvinder van de espresso koffie, zich zelf ook bedacht hebben natuurlijk. Ik zal dat kopje maar kleiner maken.

Dus nou ja … dan ga ik onder het genot van een kopje espresso, een bak gladiolen voor mijn snufferd en een zwaard boven mijn hoofd, maar genieten van moederdag. Zij wil dat nou eenmaal. Dat vindt zij leuk. Persoonlijk kijk ik liever tv. Maar ach … Voor 1 keer per jaar, naar zo’n bakje gladiolen kijken, kan ook wel eens leuk zijn.

Dat kunnen die Ajacieden misschien ook maar beter doen, vandaag. Alleen dan maar zonder zwaard. Dat geeft zo’n rommel op moederdag… Feyenoord gaat van Ajax een kopje espresso maken.

P.S. En mocht Feyenoord vandaag een snipperdag hebben, dan heb ik gelukkig mijn geraniums nog.

Leave a Reply

