Videoscheids en AZ Utrecht

Ik denk, ik zal AZ-Utrecht eens terug kijken. 

Punt 1. Het was hands dus een penalty. Terwijl de videoscheids van niet vond. Raar … op z’n minst. Dus legt het dan nu aan de videoscheids? Of toch aan die dubbelzinnige handsbal regel. Bij hands is hands was het heel duidelijk geweest. Nu moet je de afweging gaan maken of er opzet in het spel was. 1 ding was duidelijk … zijn handen waren totaal niet langs zijn lichaam. Ze bungelden in de lucht.
Punt 2. Calvin Stengs speelde een puike 60 minuten. Uit de eigen opleiding van AZ.
Punt 3. En nou komt het … De verslaggever. Meneer de verslaggever vond het nodig om te vermelden, dat United gisteravond defensief speelde. Ik vond dat wel meevallen. United kon gewoon niet beter. Maar goed … dus, meneer de verslaggever meldt dit tijdens het verslag.
Maar na een tijdje zit er een montagefout in het verslag. Dan hoor je hem zeggen : “Ik heb nu 2x gezegd, dat over gisteravond en United. Zit dit nu in het verslag of moet ik het nog een keer zeggen?”
Nee hoor, Studio Ajax … Ik heb het nu al 98x gehoord. Haha.

Ik als Feyenoord supporter zou het helemaal niet vermeld hebben. Als neutrake verslaggever, zou je het een keer kunnen aanhalen. Ach … Waarom niet? Maar waarom wil deze neutrale verslaggever het zo graag willen herhalen? Als Feyenoord met 1-0 van United wint, hoor ik er nooit meer wat van. Ok. Feyenoord heeft ook 4-0 kansloos verloren van United.

Maar Ajax was woensdag ook kansloos. Of had United een stapje opzij moeten zetten voor Dolberg. “Gaat uw gang meneer Dolberg. Daar is het doel”. United heeft gespeeld naar hun mogelijkheden. En dat hebben ze knap gedaan. Beter dan Ajax, want die bakten er niks van. Om wat voor reden dan ook. In de topsport gelden geen excuses. Zei Toon nog eens en zeer terecht. En Ajax vroeg zich na de wedstrijden tegen Schalke en Lyon ook niet af : “Hoe is het mogelijk dat we door zijn naar de volgende ronde”. Alleen de winst telde toen. Maar nu niet meer … bij tegenslag.

Leave a Reply

