Conte na Burnley

Conte loopt vandaag een beetje sikkeneurig over het trainingsveld te banjeren. Om 2 uur loopt hij het kantoor binnen van de technisch directeur. En? vraagt hij … is mijn spits er al? 

Nee, we zijn er mee bezig is het antwoord. 

Ja, jullie zijn al 3 maanden bezig, zegt Conte. Dat schiet niet op. Ik moet van het weekend weer voetballen, niet volgend jaar. U wilt toch ook kampioen worden met Chelsea dit seizoen? U zag toch ook hoe slecht het ging tegen Burnley. Iedereen koopt voor twee, drie, vier honderd miljoen aan spelers, en ik krijg niks. Toen ik het contract tekende had u van alles beloofd. Maar er gebeurt niks. 

Maar meneer Conte u had een spits, Diego Costa. En die heeft u zelf weggestuurd.  

Ja, maar luister nou eens meneertje. Hij wilde zelf naar China toe. Nou, nu kan hij daarheen. Wat heb ik aan zo’n lamstraal. 

Ja, maar nu is Costa veel minder waard en wij moeten aan alle FIFA regels voldoen met betalingen.  Financial Fair Play.

Ach … dat zijn allemaal regeltjes, spelletjes, nulletjes en kommaatjes, daar heb ik niks mee te maken. Ik wil winnen en kampioen worden. Chelsea is kampioen geworden en heeft €200 miljoen pond verdiend. Geld moet rollen. Kom maar op met je spits. En een aanvallende middenvelder. U denkt toch niet dat ik met dit materiaal weer kampioen kan worden. Het geluk houdt een keer op. Ik wil nu echte spelers.  Bel even naar Rusland, dan regel ik het wel met die Boss. Want dit duurt mij allemaal veel te lang.

Hallo meneer Conte. Hoe gaat het met u? zegt Abramovich. 

Naar omstandigheden goed. En hoe gaat het met u? Heeft u nog lekkere vrouwen om u heen zitten?

Nee, ik zit in een vergadering en ik moet jouw geld even terug verdienen. Wat jij allemaal uitgegeven hebt, door die Costa weg te sturen. 

Oké, ik begrijp het. Maar ik wil een spits en een aanvallende middenvelder en ik wil dat geld hebben. En morgen … niet volgende week. Boss … u wilt toch ook kampioen worden? U wilt toch ook ver komen in de Champions League? Ja, en dat kost veel geld tegenwoordig. Maar dat is voor u toch niet onoverkomelijk?

… Zaterdag ben ik weer in Londen en dan hebben we daar nog wel even over meneer Conte. Een goede dag, verder. Ciao.

Wat een lamstraal. Zie je … meneer de TD … zaterdag komt Ambramovitch het geld ff brengen. Bel die pizzaman gelijk maar. Dan zal ik voor jou dat ff regelen met hem. Dat deed ik bij Juventus ook altijd, met Raiola. Met hem kun je ten minste snel zaken doen. Ik zal mijn vrouw wel even bellen dat ik later thuis kom. Dan kunnen we in een hotelkamer even overleggen en dan is dat gelijk geregeld. Gezellig toch pizzaatje erbij … een glaasje wijn, die Raiola heeft vast nog wel leuke spelers rondlopen. Hier in Engeland zijn jullie allemaal zo serieus en moet dat allemaal zo lang duren. Wilt u dat ik zaterdag mijn vrouw en kinderen, op het veld op ga stellen?  Moet ik zelf een miljoen bijleggen? Wat is er allemaal aan de hand? Ik heb alles over voor Chelsea meneer … u mag mijn hand afhakken, als ik maar kampioen word. Welk hotel zal ik boeken? Heeft u het telefoonnummer van die raiola? Hoeveel geld zullen we uitgeven? Dat is het eerste wat Raiola vraagt natuurlijk. U kan ook de FA bellen en vragen of we in de Championship mogen voetballen? Daar worden we misschien wel kampioen. Enz enz.
Conte geeft zich niet zo maar gewonnen. Haha.

Leave a Reply

